Democratic Values presentation from Spain

Democratic Values Leaflet (Bulgaria)

Minibrochure 1

Minibrochure 2

Minibrochure 3

Minibrochure 4

Minibrochure 5

DEMOCRATIC VALUES LEAFLET

o   Education is key to strengthening a culture of democracy including liberty and social justice

o   Students will review the Council of Europe guidelines   on:  What are human rights? What is democratic citizenship? What is education for democratic citizenship and human rights education? What are the principles of human rights and democracy? Value diversity; Include everybody; Give everybody equal chances; Respect human dignity; Live in peace .

o   Do our schools and organisations respect human rights and democracy? What can we do to promote citizenship and human rights education?

o   Select and prepare a democratic values leaflet applied to your school  based on the analysis of the above information and your school regulations.

This will be one of the FOCUSES for the POLISH meeting and the following ones

Upadating:

o   First draftwill be done by the February 2014 meeting  in Poland.

o   Students with teachers involved, will revise the Concil of Europe guidelines and School Project, and compare, and start preparing the Democratic Values Leaflet.

Duration:

o   all through the project lifespan

o   First draftwill be done by the February 2014 meeting  in Poland

Folleto valores democráticos

FOLLETO VALORES DEMOCRÁTICOS

La educación es clave para fortalecer la cultura democrática incluyendo la libertad y la justicia.

Los estudiantes revisarán las orientaciones del Consejo de Europasobre lo que son los derechos humanos, lo que es la ciudadanía democrática, lo que es la educación en derechos humanos, la diversidad de valores para todos, respetar la dignidad humana, vivir en paz.

¿Respetamos los derechos humanos y la democracia en nuestros centros? ¿qué podemos hacer para promover la ciudadanía y la educación en derechos humanos?

Hay que seleccionar y preparar un folleto sobre valores democráticos en el Instituto basándonos en el análisis de la información del Consejo de Europa y el Reglamento de Régimen Interno del Centro.

Este será uno de los temas principales a tratar en la reunión de Polonia y los siguientes viajes.

Actualización:

El primer borrador deberá estar hecho para la reunión de febrero en Polonia.

Los estudiantes con los profesores revisarán lo del Consejo de Europa y el Proyecto de Centro y compararán y comenzarán a preparar el folleto sobre los Valores Democráticos.

Duración:a lo largo de toda la duración del proyecto

Margarita

Amanda